Intensywne kursy pływania – nauka pływania Mokotów

ulotka intensywny kurs pływania

Chcesz poprawić swoją technikę? Może chcesz się szybko nauczyć pływać? Jeśli zostajesz w Warszawie, albo chcesz poprawić swoje umiejętności przed wyjazdem zapraszamy Mokotów na intensywną naukę pływania!
Prowadzimy zarówno grupy z nauka pływania jak i doskonalenie pływania.
Formularz zgłoszeniowy:
W polu uwagi proszę o dopisek – intensywny kurs 🙂

Aktualności czerwcowe

Poniżej znajdą Państwo kilka aktualności:
do końca roku prowadzimy dla Państwa zajęcia współfinansowane przez Dzielnicę Targówek. Zajęcia są dla dzieci chodzących do szkół podstawowych na Targówku. Pływamy na basenie OSiR Polonez. Kurs ten jest swego rodzaju kontynuacją poprzedniego programu bezpłatnych zajęć dla dzieci z klas 1-3 chodzących do szkół na Targówku.

Zajęcia współfinansowane przez Dzielnicę Mokotów dla jej dorosłych mieszkańców. Pływamy na basenie OSiR Mokotów przy ulicy Niegocińskiej. 4

Jak szybko ja lub nasze dziecko nauczy się pływać?

pływalnia

Jak szybko nauczyć się pływać? Przed rozpoczęciem nauki pływania bardzo często słyszymy to pytanie. Niestety nie ma tutaj dobrej odpowiedzi. Po pierwsze ciężko zdefiniować umiejętność pływania ponieważ dla 1 osoby oznacza to, że przemieszcza się w wodzie bez sprzętu (deski, makaronu). Dla drugiego nauka pływania kończy się opanowaniem choćby dwóch stylów (najczęściej kraul, grzbiet). Inni pływają czterema stylami dalej twierdząc, że nie potrafią pływać (tak dobrze jak by chcieli).

Druga sprawa, zależy to od ogólnej sprawności naszego organizmu. Im jesteśmy sprawniejsi tym łatwiej będzie szybko nauczyć się pływać. Tutaj dzieci mają dużą przewagę nad dorosłymi. One cały czas się czegoś nowego uczą, próbują nowych rzeczy, strach przed nieznanym jest mniejszy niż ten przed wyimaginowanym (a często rzeczywistym) ryzykiem.

Ostatnia sprawa od której zależy jak szybko nauczę się pływać to chęć nauki pływania oraz radość z czasu spędzanego w wodzie. Tutaj dużo zależy zarówno od osoby, która ma szybko nauczyć się pływać jak i od instruktora, który powinien zarazić pasją do pływania. Choć nie każdy musi zostać pływakiem, tak jak narciarzem, biegaczem, czy hokeistą, warto jest spróbować sił w różnych dyscyplinach. Pozwoli nam to czuć się komfortowo niezależnie, czy pójdziemy na basen ze znajomymi, czy w zimie na narty bądź na lodowisko.

Jak nauka pływania to tylko z Warsaw Swim School 😀

Zapisz się już dziś na zajęcia nauki pływania

Odpowiednie nawodnienie podczas treningu

Zastanawiała Was może kiedyś kwestia jak dużo wody wypaca się pływając? Poprosiliśmy o opinię dietetyków z Foody Brains. Oto ich odpowiedź:

Kwestia potliwości w czasie pływania różni się w stosunku do aktywności wykonywanej poza basenem. Ma na nią wpływ przede wszystkim chłodzący wpływ środowiska wodnego na temperaturę ciała. Jednak w czasie treningu pływackiego nie można zapominać o prawidłowym nawodnieniu. Badania przeprowadzone przez Australijski Instytut Sportu wykazały, iż pływacy tracą przeciętnie 125 ml potu na każdy przepłynięty kilometr. W zależności od intensywności i długości treningu utrata wody z organizmu może wynosić od 125 do 1500 ml! A więc jak prawidłowo się nawadniać? Przede wszystkim – regularnie – przed, w trakcie oraz po treningu. Pierwszym wyborem zawsze powinna być woda mineralna średnio lub wysokomineralizowana, natomiast nie należy zapominać o tym, że wraz z potem tracimy również elektrolity, niezbędne do podtrzymania wysiłku oraz dobrego samopoczucia po jego zakończeniu. W przypadku treningów trwających godzinę lub dłużej oraz w czasie gorącego okresu wiosenno – letniego warto postawić na napoje izotoniczne. Są to płyny, których stężenie zbliżone jest do ludzkich płynów ustrojowych, dzięki czemu szybko opuszczają nasz żołądek i pozwalają na optymalne nawodnienie. Zawarte w składzie węglowodany dostarczają energii do wykonywania treningu, natomiast dodatek sodu wzmaga wchłanianie wody w jelitach.  Badania przeprowadzone na osobach aktywnych fizycznie wykazały, że spożywanie napojów izotonicznych w czasie wysiłku pozwala na utrzymanie optymalnego stężenia glukozy we krwi, co może mieć pozytywny wpływ na utrzymanie wysiłku fizycznego. Ponadto osoby te odczuwały lepsze samopoczucie po ukończeniu aktywności fizycznej. Warto pamiętać, iż już niewielkie odwodnienie może prowadzić do gorszego samopoczucia oraz zaburzeń koncentracji, a więc nawodnienie odgrywa kluczową rolę wśród osób trenujących.

Zatem zachęcamy Was do przychodzenia na basen z jakimś piciem i dbanie o nawodnienie podczas treningu szczególnie przy dłuższych zajęciach.

1. Birch K., MacLaren D., George K.: Fizjologia sportu. Krótkie wykłady. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
2. Meyer F., Weldon Timmons B., Wilk B.: Water, hydration and sport drinks. Elsevier, Amsterdam 2013.
3. Peacock O., Thompson D., Stokes K.: Volountary drinking behaviour, fluid balance and psychological affect when ingesting water or a carbohydrate-electrolyte solution during exercise. Appetite 2012

Nauka Pływania Mokotów

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na naukę oraz doskonalenie pływania na Mokotowie dla dorosłych. Kurs jest dofinansowany przez Urząd Dzielnicy Mokotów.
Zajęcia odbywają się w każdą (oprócz okresów około świątecznych oraz wakacji) środę od 6:30 do 7:30.
Arkusz zgłoszeniowy na kurs dostępny jest pod adresem:
https://goo.gl/forms/ZHYwjL2yb5n2CcBQ2
Koszt jednostkowy zajęć to 28 zł.
Więcej informacji znajdą Państwo poprzez kontakt z nami.