Kurs pływania dofinansowany przez Urząd Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy

Zapraszamy wszystkich pełnoletnich mieszkańców Mokotowa na drugą edycję kursu pływania dofinansowanego przez Urząd Dzielnicy Mokotów. Zajęcia odbywać się będą na pływalni OSiR Mokotów przy ul. Niegocińskiej 2A w poniedziałki, środy oraz piątki od godziny 17:30
Tym razem kurs zaczyna się 10.08.2020 i obejmuje 10 godzinnych spotkań
Koszt zajęć to 30 zł/h.

Więcej informacji pod numerem 500 80 66 69

Zapisy przez formularz google:
https://forms.gle/ovaiuSYhqvdMcY6f9

Po co pływakom są nogi -jak poprawnie pracować nogami

W dobie COVID-19 i nadmiaru wolnego czasu, treningów dla pływaków prowadzonych przez wszystkich w około postanowiłem nie dublować pracy kolegów i koleżanek. Dziś będzie krótka notka pt. „po co pływakom są nogi” i co zrobić, żeby przestały Wam przeszkadzać (dot. Głównie dorosłych pływaków). Praca z dziećmi pod tym względem jest znacznie prostsza, ponieważ mają one większą ruchomość w stawach, nie mają złych przyzwyczajeń itd.

Przechodząc do meritum kilka zdań o nogach w kraulu/grzbiecie jako, że są to 2 najpopularniejsze i podobne do siebie pod wieloma względami style pływackie. Zapewne część z Was powie, że najpopularniejszy jest klasyk, jednak co do niego mam sporo obiekcji u większości osób, które spotykam na basenie. Nogi przede wszystkim w zależności od umiejętności, płci, budowy ciała i kilku innych czynników to ok. 30% naszej siły napędowej w wodzie[1]. Patrząc też na technikę pływania znacznej części pływaków, nogi pełnią też funkcję stabilizującą – na pewno nie raz słyszeliście od swojego trenera, żeby trzymać nogi węziej, pływaliście ćwiczenia na stabilizację sylwetki. Podczas pracy nóg powinniśmy angażować całą nogę, pośladki, nie tylko podudzie. Ruch powinien być płynny, „długi” na 30-40 cm, żeby nie było to ani drganiem nogi ani kopnięciem jak szpagat.  Poniższy pływak, choć nie jest przystojny jak Caeleb’a Dressel’a ale moje kompetencje rysunkowe na nim się kończą –  przedstawia Wam skąd powinien wychodzić ruch nogi, od pośladka, mięśni ud przechodzi płynnym ruchem w dolne części nogi.

pływak

Teraz kiedy nie pływamy macie okazję trochę nadrobić stretching stawu skokowego, który też często jest zaniedbywany. Żeby nie było za ciężko, stań oprzyj palce u stóp paznokciami do ziemi i postaraj się dotknąć podłogi podbiciem stopy. Pilnuj by utrzymywać stopę pionowo i nie rób tego na siłę.


Trzymajcie się i starajcie się o wszelką aktywność w izolacji w obecnej chwili! 😊


[1] Pedro G. Morouço i inni, Relative Contribution of Arms and Legs in 30 s Fully Tethered Front Crawl Swimming, Hindawi Publishing Corporation BioMed Research International Volume 2015, Article ID 563206

Zapisy na nowy semestr pływacki

nauka pływania ulotka

Zapraszamy serdecznie do zapisu na kolejny semestr, z nami nauka pływania to zabawa i przyjemność! 🙂

Nauka pływania dzieci już od 3 roku życia.
Uczymy i doskonalimy technikę pływania zarówno u dzieci jak i dorosłych.
Zajęcia indywidualne oraz w małych grupach – maksymalnie 3 osobowe!
Nasi instruktorzy i trenerzy pływania mają wieloletnie doświadczenie zarówno zawodnicze jak i trenerskie!

Zapraszamy również na zajęcia współorganizowane z Urzędem Miasta st. Warszawy.

Ucz się bawiąc, baw się ucząc!
Zapisz się już dziś.

Intensywne kursy pływania – nauka pływania Mokotów

ulotka intensywny kurs pływania

Chcesz poprawić swoją technikę? Może chcesz się szybko nauczyć pływać? Jeśli zostajesz w Warszawie, albo chcesz poprawić swoje umiejętności przed wyjazdem zapraszamy Mokotów na intensywną naukę pływania!
Prowadzimy zarówno grupy z nauka pływania jak i doskonalenie pływania.
Formularz zgłoszeniowy:
W polu uwagi proszę o dopisek – intensywny kurs 🙂

[contact-form-7 id=”234″ title=”Zapis”]